2012. június 27., szerda

Banán fagyi főzés és fagyigép nélkül



Minden idők legmenőbb receptje következik a blogon, úgyhogy jól figyeljetek. Szeretem, ha egy recept, egyszerű, gyors és nem kell hozzá sok hozzávaló. Ez a recept pont ilyen, kezdem is a legjobb résszel:

Hozzávalók:
  • banán!

Igen, csak ennyi, semmi más nem kell hozzá, csak a banán, sőt ha már kicsit punnyadt és megenni nem lenne kedvünk, fagyinak akkor is jó.
Aki nem ehet cukrot, vagy tejet, vagy bármit, ami miatt a fagyiról le kell mondani, annak ez a legjobb hír, ezt bárki eheti, aki szereti a banánt. Bennem semmi hiányérzet nem volt, az állaga pont olyan lett, mint egy finom főzött fagyinak.

Elkészítés:

5 banánt pucolok meg és felvágom kb. fél centis szeletekre.

A szeleteket elrendezgetem egy lezárható zacskóban, úgy, hogy csak 1 rétegben feküdjenek egymás mellett.



Nem árt, ha közben egy cica is ellenőrzi a folyamatot, vagy legalábbis a madarakat a kertben.
A zacskót berakom a mélyhűtőbe pár órára. Nálam 4 órát voltak bent és tökéletes lett az állaguk. Így néznek ki megfagyva. Nem lettek sárgábbak, csak besötétedett és lámpafénynél fotóztam.


Kiveszek belőle valamennyit, vagy az egészet (ami szerintem 8-10 gombócnyi) és beleöntöm egy edénybe, vagy ha van turmix gépetek, akkor abba. Én botmixerrel dolgoztam, tökéletes lett az eredmény. Eleinte kicsit nehezebb turmixolni (régi olvasók kedvéért: vuvuzni) de egyre könnyebb lesz. Ha nagyon nem lehet turmixolni, mondjuk egy egész estényi fagyás után, akkor érdemes kicsit hagyni, kiengedni, mondjuk fél-1 órát.
Az a jó hírem van, hogy készen is vagyunk.

Remélem ízleni fog és hogy titeket is annyira lenyűgözött ez a recept, mint engem.

Kipróbáljátok? Szoktatok otthon fagyit készíteni? Ehettetek gyerekkorotokban vanília fagyit a szalmonella ellenére? Ha nem, felnőtt fejjel az lett a kedvenc ízetek?

17 megjegyzés:

  1. Nálam is ez volt a legegyszerűbb recept amit valaha kitettem a blogra. :D

    Nekem sosem mondták hogy nem szabadna ennem vaníliafagyit. :o

    Én itthon eddig csak ezt a banánosat csináltam, meg fagyasztott epret szoktam leturmixolni kis joghurttal, az is nagyon finom fagyi-szerű valami lesz. :)

    VálaszTörlés
  2. :)) nem láttam nálad, de most bepótoltam! ;) éljen a Pinterest meg a banán!!!

    VálaszTörlés
  3. Még emlékszem, mikor 20-25 Ft volt egy gömb fagyi... és igen, jött vanília, csoki, eper, citrom, nem volt válogatás. A banán annyira nem nagy kedvenc gyümim, én ilyesmit eperrel szoktam készíteni. Összetöröm az epret, kicsit ha kell cukrozom, bele műanyag pohárba, arra nylon amivel lezárom, és irány a fagyó... aztán lehet nyammogni rajta. :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a banán alapú fagyi-készítést, már olvastam valahol, de akkor még nem volt botmixerem. Azóta meg el is felejtettem, úgyhogy itt az ideje kipróbálni (villával nem estem volna neki)!

    Szoktad ízesíteni is?

    A vaníliát kávéval leöntve szeretem :)

    Verus, én ahhoz a generációhoz tartozom, amikor még 5 Ft volt egy gombóc. Bakker, öreg vagyok :D

    VálaszTörlés
  5. Akkor én be sem vallom az ötven filléres gombócot, jó? :D

    VálaszTörlés
  6. ááá .. milyen egyszerű . tuti kipróbálom :P

    VálaszTörlés
  7. még én is 1ft/ gombóccal kezdtem. A vaníliát szívből utáltam, a legjobb a citromfagyi volt, rengeteg reszelt citromhéjjal.
    Mostanra megszerettem a vaníliát-a Lidl-s Bourbon vanília a legjobb szerintem, legalábbis nálunk Belgiumban.

    VálaszTörlés
  8. ezt mindenképpen ki fogom próbálni! :)
    kiskoromban a vanília volt a kedvencem. míg nagyon pici voltam, és csak egy gombócot ehettem, mindig vaníliát kértem. sose mást. és mikor rátérhettem két gömbre, maradt a vanília és választottam hozz egy másikat. most fagyizóban sose kérek vaníliát, csak ha otthonra veszek bödönnel :P

    VálaszTörlés
  9. Imádom ezt a fagyit! Mi mogyoróvajkrémes karamell öntettel szoktuk enni!:) kalóriabomba, de isteni a sós és az édes együtt!♥

    VálaszTörlés
  10. Ez nagyon jó!! Imádom a fagyit!

    Dorka

    VálaszTörlés
  11. Most már olyan sok embernél láttam, h meg kell csinálnom. :))
    Egyébként pedig a cicás gondolat a kedvencem belőle, olyan kis bolond. És a vuvuzás szót is rég olvastam. :)

    VálaszTörlés
  12. én 20 forintosra emlékszem nagyon sokáig, aztán legközelebb a 120-ra. most mennyibe kerül egy gombóc?
    50 fillérest még fogtam a kezemben, úgyhogy nem vagyunk öregek!! :))

    VálaszTörlés
  13. a 15-20 forintos időkben ált. iskola 2-3-ba jártam, a suli mellett volt egy fagyizó és sokszor mentünk ki oda. egyszer találtam egy papír ötszázast valahol félúton (persze még az Adys lilát), elfagyiztuk az egészet a kis cimbikkel, nagy móka volt.
    hát, minimum 200, de pl. extra puccos váry cukiban drágább (7 gombócért+2 édes kehelytölcsiért+2 rolettiért 1980-at szoktak kérni, tehát olyan 260 simán van egy gombóc. szörnyű.)

    VálaszTörlés
  14. Ezt ki kell próbálnom!

    VálaszTörlés
  15. dyna: :))) lila 50-as ijesztő Ady-val! #goodtimes! én is 200-ra tippeltem volna...döbbenet!

    Noemi075: mindenképp! és írd meg milyen lett! :)

    VálaszTörlés
  16. Ez nagyon tetszik, én is az epres joghurtosat/tejfölöset szoktam, esetleg némi banánnal, vagy meggyest, ha van magozva.
    De nem hallottatok valami hasonlót sótlan pisztáciából? Egyszer ettem egy fagyizóban, ahol 3-4 összetevőből készítették és ilyen finomat még sose ettem.

    VálaszTörlés
  17. Kipróbáltam, finom lett. Viszont a turmixgépet nem ajánlom hozzá, nekem az egészet kikente a tartály oldalára és középen üresen pörgött a penge. Többször leállítottam és kiskanállal nyomkodtam vissza az aljára a banánokat.
    Legközelebb előveszem én is a botmixert, azzal végig lent lehet tartani a cuccot. :)

    VálaszTörlés