2012. augusztus 13., hétfő

Válaszok a saját kérdéseimre

Mielőtt belekezdek a kérdés-hegy megmászásába, meg kell mondjam, hogy nincsen hozzá kedvem, mert egyedül érzem magam. Csoda hét volt az előző, olyan jó, hogy együtt blogoltunk, egyedül pont fele akkora móka! :)
Úgyhogy ha nem bánjátok lesznek még kérdezős napok!

Jöjjenek a válaszaim és az összesítés: 

Hétfő - szépségápolás:

Melyik a kedvenc sminklemosótok, miért? 
Nemrég próbáltam ki a Bioderma sminklemosóját, amit többen is írtatok, és mivel gyakran megszalad a kezem és rákacsintok a lemosóra, nem bánom, hogy annyira nem csípi a szemem, hogy szemcseppként is használhatnám. Az arcomat is már csak ezzel mosom és nagyon tisztának látom a bőrömet. Mindenképp veszek újat belőle.
A Ti kedvencetek: kétfázisú Balea

Milyen arckrémet használtok (ha használtok) nappal, éjszaka és szemkörnyékre?
Rég óta akartam kipróbálni a The Body Shop E-vitaminos arckrémét, mert az arcpermetbe még tavaly nyáron szerettem bele végérvényesen.
Úgy tűnik az egész családot imádom, mert nappal és este is ezt használom. A szemkörnyékemet egyelőre békén hagyom. 
Ti: gyönyörűek és fiatalok vagytok, a legtöbben nem viszitek túlzásba a krémezést.

Használtok valamilyen primert az arcotokra sminkelés előtt? Milyet?
Én a Nivea sminkelés előtti és így ripsz-ropsz beszívódó hidratálóját szoktam használni, de igazi primert nem.
Ti sem! :)

Milyen sampont használtok? Van kedvenc márkátok?
Nagyon sokáig váltogattam, egy időre Dove-ot használtam, most Body Shopos banán samponom van, elképesztő az illata és elég vakítóan csillog a hajam tőle. Ha megállom, hogy ne kóstoljam meg, ez lesz az új kedvencem.
A Ti kedvencetek: A legtöbben váltogattok!

Milyen dezodort használtok? Hogy álltok az alumínium-kérdéssel?
Ha sportolok és lila fejjel izzadok, akkor alumínium mentes dezodort használok, ha sokáig kell szárazon megúsznom, akkor az adidas türkíz kupakos és golyós dezodorát választom. Néha keverem a kettőt, az a legjobb.
A Ti kedvencetek: nagyon sokan írtátok, hogy szeretitek a Fa-t és a fújós dezodorokat. Az alumínium miatt senki nem borult ki.

Melyik márkát választanátok, ha csak egy helyen vásárolhatnátok a szépségápolási szereiteket?
Azt hiszem elég szegényen, de nagyon illatosan ellennék a BodyShop-pal!
A Ti kedvencetek: dm és Müller, meg is értem. Rosszabb lenne a világ nélkülük.

Kedd - finomságok:
 
Hetente hányszor szoktatok főzni? Inkább ebédet, vagy vacsorát?
Legalább 5-ször szoktam főzni, ez az itthonról dolgozás egyik legnagyobb előnye. Mindig ebédelni szoktunk, nagyon jól beleillik a napba egy nagy ebéd és talán egészségesebb is, mint éjjel nagyot enni.
Ti: a kisbabázókat kivéve nem nagyon főztök, max. hétvégén!

Mi a kedvenc főételetek és desszertetek?
Nem tűnik egy őszinte válasznak, pedig az én a salátákat szeretem a legjobban. Nyilván azok, amik főételnek is beillenek. 
Desszert lehet bárakármi, ha Évike vagy Nórika csinálja, mindent szeretek.

Melyik a kedvenc éttermetek (vagy a top 5)? 
Az elmúlt egy évben kezdtünk eljárni rendszeresen étterembe, régen csak Mekiztünk vagy rendeltünk és mivel ilyet már egyáltalán nem csinálunk, el tudunk járni étterembe. Ha meg megyünk, akkor meg olyan helyre, ahol olyat ehetünk, ami otthon nincsen (szuvidkád hiányában).
Úgyhogy a kedvencek: Susogó Pécs, Halasi Villány, Enoteca Pécs, 67 Székesfehérvár és Kistücsök Balatonszemes
Méghogy csak Budapesten vannak a jobb éttermek?!
Ti: Trófea, bár nagyon kevesen jártok étterembe

Hol vásároltok legszívesebben?
Egyszerűség kedvéért a Metróban, zöldséget pedig a zöldségesnél.
Ti: Tesco, Spar, Aldi, piac

Milyen konyhai kisgépetek van, ami nélkül nem tudnátok élni? Mi az, ami teljesen fölösleges?
Egyértelműen a vuvu, a kedvenc, a legfölöslegesebb, amit csak arra használtam, hogy majdnem levágjam az ujjam a diplomaterv leadás előtt, a szeletelőgép. Azóta rosszban vagyunk, nem is veszem elő.

Melyik a világ legjobb szakácskönyve?
Ami nekem is megvan, az a Szakácsok könyve és a világinternet, ott első sorban nyilván a Moha és sáfrány oldal.
Nálatok: Az interenet és Horváth Ilona elképesztőt tarolt! :)

Melyik a kedvenc receptetek a blogról?
Az antidepresszáns almáspite, a tekert mozzarella és a banánfagyi volt a top 3. 
Én az összeset szeretem, ezért is kerültek fel a blogra.

Szerda - háztartás

Melyik a kedvenc és a legutálatosabb házimunkátok?
Kedvenc a mosás legutálatosabb a mosogatás, de nem adom fel! 
Talán erre a kérdésre jöttek a legkülönbözőbb válaszok.

Minden nap kicsi takarítotok, vagy inkább egy alkalommal, de többet? 
Néha úgy érzem, hogy állandóan takarítok. Ez például az itthoni munka hátránya, hogy használjuk a lakást és összekoszoljuk. (Igen Kalács, rád célozgatok!) Úgyhogy ha van időm, akkor folyamatosan, ha valami miatt, akkor egy délelőtt, de az sem vészes.

Miből áll a takarítószer arzenálotok?
Nem terjedelmes, de verhetetlen. Ecet, szódabikarbóna, mosogatószer, ablakpucoló alkoholos spriccni és fertőtlenítő spriccni.

Hogyan mostok? (mi szerint válogatva, mivel és milyen programon)
Fekete - fehér- igen-nem - színes. Minden 30 fokon és gyorsprogramon. Nem nagyon koszoljuk be a ruháinkat. Ágyneműk 60fokon. Konyhai kéztörlők és törölközők 90fokon és öblítő nélkül.
Ti: Ahány ember annyiféle megoldás.

Milyen a munkamegosztás nálatok? 
Ő dolgozik, erőn felül, sokkal többet, mint én, úgyhogy én háztartok, mert szeretek gondoskodni róla és az otthonunkról és így tudom a blogot is írni. A kertet ő intézi, és a kocsit is csak ő mossa, az férfi munka szerinte. 

Milyen házimunkához lenne szükségetek valamilyen otthonkás trükkre?
Mindennel elvagyok, időmenedzselés trükköt viszont még kell találnom!
A Ti kérdéseitek még később felmerülnek a blogon! :)

Csütörtök - szórakozás
Itt nem nagyon voltak kiemelkedően hasonló válaszok, úgyhogy csak az enyéimet írom le.

Melyik a 3 legkedvesebb könyvetek?
Már írtam róluk (itt) de a rend kedvéért: Utas és holdvilág, A Mester és Margarita és a Szerelem története.

Filmek vagy sorozatok? Melyikből mi a kedvencetek?
Sorozatokból itt az összes kedvencem, a lista azóta frissült, amiről majd írok. Inkább sorozatok, mert csak akkor megy a tv, ha valamit csinálok közben és nem kell nagyon figyelni.
Filmek közt is vannak nagy kedvencek, mondjuk a Csillagpor és a Harry Potterek, szeretek elaludni rájuk.

Jártok moziba, koncertre, színházba, múzeumba? Milyen gyakran?
Moziba egyre ritkábban, pedig régen akár hetente is, koncertre, csak ha fesztiválon házhozjön, színházban a fél gyerekkoromat töltöttem, azt imádtam, a mostanit nem szeretem. Ha menni kéne, akkor klasszikus balett és csak a színfalak mögül, elképesztő élmény.

Szoktatok kikapcsolódásként többen együtt sportolni?  Mondjuk tollasozni a parkban?
Amióta megépült a kinti konditerem, amiről már a facebookon írtam, majdnem minden este lejárunk, egyébként meg a séta a mi sportos hobbink. De így leírva kedvet kaptam a tollasozáshoz.

Szerettek utazni? Hol voltatok legutoljára?
Imádunk, heti 1000 km-rel nem is akkora baj! Még mindig nem unom, rengeteg időnk van legalább beszélgetni.
Gyerekkorom nem színházas felét utazással töltöttem, szeretek idegenben lenni. 
Az elmúlt években annyi dolgunk volt, hogy nem nyaraltunk, legutoljára 4 éve ugrottunk le pár napra a horvát tengerhez, elmondhatatlanul hiányzik.

Szoktatok beülni valahova beszélgetni barátokkal? Van törzshelyetek? 
Egyre inkább otthon vagy vendégségben szoktunk barátozni, közben főzünk, sütünk, borozunk. Sokkal jobban szeretem, mint a beülést, bár régen kifejezetten törzshelyes lány voltam.
Az azóta már Culinaris-üzlet, anno még "majd Leonard", a Bálint söröző, a régi Ibolya, a méltán híres Libella kávéház, voltak a kedvenceim, legtöbben rendszeresen fellelhető voltam, ezer éve volt, tán igaz se volt. Most inkább az erdőben keressetek!

A pénteki kérdések messze a legjobbak voltak és nem is tudok némelyikre egy szóban válaszolni, úgyhogy még a héten, egy külön bejegyzésben mindenre válaszolok, de a nyertes és a többiek idegeivel nem játszom addig (hihi én már tudom ki az! :) úgyhogy jöjjön az, aki 5 napon keresztül, nagyon jó válaszokat adott és ezzel nyert:

Galatea

Hurrá hurrá, legyél olyan jó és az Otthonka facebookon írj egy üzenetet, hogy meg tudjuk beszélni a részleteket!
Többiek ne csüggedjenek, töröm a fejem, lesz még ilyen hét.

Még egyszer mindenkinek köszönöm a válaszokat és szép (sajnos kérdés-mentes) hetet kívánok Nektek!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon élveztem ezt a kérdezős hetet. :)

    VálaszTörlés
  2. Legyen még ilyen kérdezős! Tetszett nagyon! A te válaszaid is nagyon szuperek! :) A háztartás téma munkamegosztás kérdésedre írt válaszod annyira de annyira szimpatikus! <3 Magaménak éreztem minden szavad! :))

    VálaszTörlés
  3. Igen, ez nagyon jó volt, és alig várom, hogy válaszolj a kérdéseinkre, biztos tök jókat írsz majd :)

    VálaszTörlés
  4. Szuper hét volt :) Gratulálok a győztesnek :)

    VálaszTörlés
  5. Zóra: köszönöm, pedig pont azt hittem, hogy ez fura lesz sokaknak! :)

    köszi lányok! <3

    VálaszTörlés