2012. szeptember 6., csütörtök

Szeretek mosogatni

A bejegyzés címe egy mondat, amit azt hittem sosem írok le, de eljött ez is, megszerettem a mosogatást, mindazonáltal teljesen egyet kell értsek az alábbi úriemberrel.


A beszoktatós módszeremet ugyanúgy kezdtem, mint annak idején a porszívózással. Felmérem, hogy mi minden miatt utáltam mosogatni.
  • rengeteg idő, naponta kétszer
  • minden csupa víz lesz
  • tönkremegy a kezem a mosószertől
  • a combom közepéig ér a pult, fáj a derekam (óriásként ne költözz törpe lakásásba)
  • rabszolgának érzem magam, hogy nem fekhetek le sziesztázni, vagy csinálhatom a dolgom ebéd/vacsora után
  • magányos munka, csobogás miatt még a tv-t se hallom
Azt hiszem egyelőre ennyi szívfájdalmam van, lássuk a megoldásokat is sorra.

Ha semmit nem mosogatok el főzés közben, akkor valóban van, hogy 20 perc, na de csak 20 perc, az se kibírhatatlan.
Amúgy meg elkezdtem mindent még főzés közben, azonnal elmosni, vagy legalább beáztatni, így a végére csak pár edény és a tányérok maradnak.
Ami miatt ez a módszer nagyon megtetszett, hogy az az érzésem van, hogy a mosogatás a főzés része, amit nagyon szeretek, úgyhogy eleve pozitívan állok neki a mosogatásnak is.
Legjobb, ha ebéd után nem hagyjuk abba a beszélgetést, csak áthelyezzük a konyhába. Kevésbé cselédes, ha nem egyedül áll ott az ember és nagyon gyorsan elfogynak az edények egy jó beszélgetés közben. Egyszerűen az ebédszünet meg lett toldva a mosogatás-beszélgetéssel.

El se tudom mondani mennyire nem évezem a fröcskölő vizet, van aki szereti, én minden vizes dologgal szkeptikus vagyok. Ha a lábamra folyik a mosogatóvíz, attól meg egyenesen kiborulok.
Erre azt a megoldást találtam ki, hogy a lehető legkevesebb vizet használom, nagyon alacsony erősséggel.
Ennek fényében a mosogatás menete: 
  1. Vízzel még mosogatókesztyű nélkül leöblítek mindent azonnal!
  2. Fajta szerint csoportosítom az edényeket még a pulton. A mosogatás sorrendje: pohár-tányér-evőeszköz-edények (hasonlóan, mint ahogy azt Martha is csinálja, az ő módszerét itt írtam le)
  3. Gumikesztyűben rengeteg mosószerrel mosom át az edényeket, szárazon, nem használok vizet, nincs ami fröcskölne. Az elmosott, de még mosogatószeres-habos (akkor ér valamit a mosogatószer, ha nagyon habzik, ha nyikorog alatta az edény, akkor kevés van a szivacson) edényeket is felpolcolom fajtánként.
  4. Amint egy fajta mosogatnivalóval végeztem, még mindig kesztyűben a lehető legforróbb vízzel, kis sugárral leöblítek mindent.
  5. Mérnök végzettségemet (először az életben) kihasználva elképesztő statikájú tornyokat építek a konyhapultra.
Az óhatatlanul kifröccsenő vizet folyamatosan törölgetem régi konyharuhákkal, amikkel a nap végén a konyha padlóját is feltörlöm így legalább két legyet ütök egy csapásra, a mosogatással a padló is tiszta lesz.

Már csak a szuper-alacsony mosogató problémát kell megoldani, amire sajnos nincsen módszer, annyit tudok tenni, hogy nagyon gyakran egyenesedek ki és ha úgy se jó, pihenek kicsit.

Nagyon jó motiváció finom illatú mosogatószereket használni, mindig cserélgetem, most éppen a zöldalma illatban mosogatok.
Kipróbáltam profi mosogatószert és a legszimplább Jar-t is és meglepően fantasztikusan mosogat a Jar és az illata is jobb, úgyhogy egyelőre maradok annál.

Amikor végeztem a mosogatással, kis ecettel kifényesítem a  mosogatót és nagyon elégedett vagyok magammal.

Ti szerettek mosogatni? Miért? Vagy utáltok? Miért? Mi a technikátok?

22 megjegyzés:

  1. Érdekes, én pont a pancsolás részét szeretem benne. :) Először az evőeszközökkel kezdem, mert sok van belőle, kicsik, aztán jönnek a tányérok, aztán a koszos edények. Igyekszem mindeközben viszonylag tisztán tartani a szivacsot, hogy minél kevesebb mosogatószert használjak el, úgyhogy a nagyobb edények esetében a kosz nagyját először papírtörlővel kitörlöm az edényből, és aztán mosom el. Így nem kell a hatalmas fazékkal többször a csap fölött ügyeskedni. :)

    VálaszTörlés
  2. Háhá!!!! :D Most akkorát röhögtem ezen a konyharuhás padlófeltörlésen, hogy csuda! Én ugyan ezt csinálom... :D És a párom még kiröhögött, hogy tuti más nem csinálja ezt :D Betegesen sok konyharuhám van, és mindegyiket más-más célra használom :)))
    A technikám ugyan az mint neked, de én gyakran elfelejtek kesztyűt húzni... Egy macerám van még, hogy én a tojásos mosatlanokra cseppentek egy kis ecetet, vagy egy kis csepp flóraszeptet a mosogatószer mellé, mert nem bírom ha valami tojásszagú marad mosogatás után.

    VálaszTörlés
  3. Szeretek. Mert nagy halom mosatlanból meglepően rövid idő alatt lesz nagy halom száradó edény, és jobban kinéző konyha.
    A nagyimnál utálok mosogatni, mert alacsonyan van. Ilyenkor vagy a térdem hajlítom be, vagy igyekszem hátrébb állni és előre dőlni, legalább az egyenes hátat is gyakorlom :)

    Folyó vízben nem szeretek, úgyhogy a két öböl (vagy hogyishíják) egyikébe megy a forró víz mosogatószerrel, a másikba tiszta víz. És nem szoktam annyira pacsálni, hogy a lában is vizes legyen :)

    VálaszTörlés
  4. SZia Dorka! Hogy van ez a "Gumikesztyűben rengeteg mosószerrel mosom át az edényeket, szárazon, nem használok vizet,"?
    Víz nélkül mosogatsz?

    VálaszTörlés
  5. igen, a súrolás része közben nem folyik a víz, leöblített edényeken, vizes szivaccsal nem is kell több víz!
    nem pacsál és a földanya is tök hálás! :)

    VálaszTörlés
  6. Zóra: csapj bele! :) én is szagolgatok mindent és csak akkor tiszta, ha az illata is finom! :)

    VálaszTörlés
  7. És még 1-et kérdeznék, a vizes koszos konyharuhát, amivel a végén feltörölsz hol gyűjtöd? vagy minden nap kimosod? MErt ugye a szennyesbe nem lehet dobni.
    Nekem ezekre a koszos takarító cuccokra még nincs rendszerem.

    VálaszTörlés
  8. Én se szeretek mosogatni, mert sok idő, meg olyan macerás, egyesével végigmenni mindenen, az ételmaradék pedig undorító tud lenni vizesen. Időspórolás céljából én is az áztatás híve vagyok amúgy, ami szintén undorító, de legalább sikálni nem kell utána. Főzés közben is igyekszem minél több dolgot elmosogatni, hogy kevesebb maradjon későbbre. Már egy jó ideje gumikesztyűben mosogatok, mert nem szeretem, ha kiázik a kezem, viszont szeretem a víz melegségét.

    VálaszTörlés
  9. Én alapvetően szeretek mosogatni, sokkal hamarabb kész van, mint az ember gondolná és utána annyival jobb érzés :) Általában mindent elmosok azonnal, mert valamiért, ha későbbre hagyom, akkor viszont nehezen veszem újra rá magam.

    VálaszTörlés
  10. Én úgy mosogatok, h főzés közben mindent elmosok. Nem teljesen folyó víz alatt, amikor kell, akkor megnyitom, ha enm, azonnal elzárom. Úgy "vezényelem" aztalhoz a fiúkat, h nincs már mosatlan edény. Amit áztatni kell, az addig ázik, amíg altatok, utána könnyebb elmosni azt a pár tányért, meg amiben tálaltam. Össze se számolom, h egy nap hányszor mosogatok. Folyamatosan, amint van valami, még akkor is, ha csak két csésze. Így mindig rend van a konhában és nem kell egyszerre sokat cseszekedni a mosogató előtt.

    VálaszTörlés
  11. Az ötödik ponton szó szerint kacagtam a gép előtt, köszi Dorka! :D A lakótársaim szoktak olyan tornyokat építeni, amit aztán lebontani kész élvezet, hogy úgy maradjon. Ezt csak úgy hívom hogy Jengázok egy kicsit.:) Nekem az vált be, hogy kis adagokat mosok el egyszerre, ami mondjuk csak 20 percet vesz el az időmből. A főzés közbeni mosogatás nevű sportot is űzöm. Nálam a sorrend: poharak, tányérok, evőeszköz, kevésbé piszkos edények, szörnyen piszkos edények.

    VálaszTörlés
  12. Én is utálok mosogatni, ennek pedig egyetlen oka van, méghozzá az, hogy rengeteg időt vesz el, és együtt jár az egész konyha takarításával, főzéssel. Amióta itthon babázom még borzasztóbb, mert ott vannak a picur plusz edényei, meg a nyafogás, hogy inkább vele foglalkozzak. Én is áztatós vagyok, és szép vagy nem, de reggel szoktam nekiesni frissen! Igen, szerintem az azonnali mosogatás a legjobb és a szétválogatás. A legjobb megoldás, nem eszek! :) Na jó nem. Remélem hamarosan kapok egy gépet!Tényleg erről nem akarsz majd írni? Tapasztalatok a mosogatógéppel?
    irinabeauty.blogspot.com

    VálaszTörlés
  13. Jááájj én nagyon utálok mosogatni!!! De már nagyon vártam ezt a bejegyzésedet, mert te mindig képes vagy engem motiválni! Szinte meg is jött a kedvem a mosogatáshoz... Azért utálok egyébként mosogatni, mert legfőképpen lusta vagyok, másrészt meg tök undi az a sok ételmaradék, ami úszkál a mosogatóban...

    VálaszTörlés
  14. Én egészen kicsi korom óta imádok mosogatni. Akkor azt élveztem benne, hogy fröcskölhetek mindenfele és ráfoghatom arra, hogy én mosogatok. :D Ma már ez másképp megy, mert ha medencét csinálok a konyhából, akkor nekem kell utána feltakarítani.:D Ami negatív benne azt te is leírtad. Engem is borzasztóan idegesít, hogy megfőzök a családnak, aztán mindenki jóllakottan elhúzódik sziesztázni én meg szedhetem le az asztalt és rakhatom rendbe a konyhát. Ilyenkor nagyon igazságtalannak érzem az életet.:D A legjobb (amit te is szintén említettél) és amire anyát is próbálom rászoktatni, hogy főzés közben is mosogatni kell. Így tuti, hogy csak a tányérok meg az evőeszközök maradnak a végére. Én először a tányérokkal kezdem, aztán az evőeszközökkel és a végére hagyom a már beáztatott edényeket. Egyébként ezeket utálom a legjobban elmosni, egyszerűen frászt kapok a zsíros, ragacsos, odaégett nyomok eltávolításától. Én mindig folyó vízben mosogatok és lehetőleg jó forró vízben. A mosogatószer nekem is tönkre teszi a kezemet (van mikor hámlik tőle a tenyerem), de egyszerűen nem tudok kesztyűben mosogatni. Mi régen Jar-t használtunk, most a Ciff mosogatószerére vagyunk rákattanva. Finom az illata, jól habzik,nagyon gyorsan és jól le lehet vele szedni az odaégett cuccokat. Ja és elég kevés kell belőle egy mosogatáshoz.

    VálaszTörlés
  15. Még eszembe jutott, h régen otthon a végére maradó zsíros, kajamaradékos edényeket nehézfiúknak szoktuk hívni :)

    VálaszTörlés
  16. Én szeretek mosogatni :) Mindig olyan friss illata lesz utána a konyhának és nagyon sokat tud dobni a konyha rendjén, jó ránézni utána :) És nem is egy nagy meló, hamar megvan (mondjuk szerencsére nekem sehol nem volt gondom eddig a mosogató magasságával, meg is őrülnék, nagyon derékfájós vagyok amúgy is). Igaz, én csak egyszer esik neki naponta, addig áznak :)
    És az abszolút favorit a Jar, épp tegnap vettem én is zöldalmásat és imádom :) Úgy vettem észre, a Jar reklámban tényleg nem hazudnak (nagyot), az összes eddig használt mosogatószer közül az habzik fel a legjobban és a legtovább (ha nem "nálam" mosogatok, akkor kénytelen vagyok az ottani mosogatószert használni, így van összehasonlítási alap).

    VálaszTörlés
  17. Kisúrolom alaposan a két mosogatótálcát, majd meleg (amennyire meleg csak jön a bojlerből) vizet engedek: mosogatószeres-öblítős. Ezután nekilátok: babaedények, külön szivaccsal. Aztán poharak, bögrék, tea- és kávéfőzős cuccok. Utána zsírosság szerint haladok, de én is "típusonként" válogatom szét a mosatlant. Általában az evőeszközök a végére maradnak.
    Nem használok gumikesztyűt, mert amúgy is török-zúzok mindent, úgy meg pláne csúszkálna a kezemben a törékeny holmi.
    Én is utálok mosogatni. Tök nincs értelme, mert alig tart 2-3 percig, és máris ott figyel valami már megint a mosogatóban...
    Nászajándékba kaptunk szipiszupi mosogatógépet, de sajna nem fér el a konyhában:( Úgyhogy amint sikerül bővíteni a házat, nem kell többet ennyiszer áztatnom magam.

    VálaszTörlés
  18. Bennem rossz erzest kelttene a rengeteg mosogatoszervhasznalata. Jobb szeretek vigyazni a bolygora, amivel tudok. Pl. mosogatoszerbol is olyat hasznalok, ami nagy %- ban lebomlik. Sok ilyen termeket lehet mar kapni, es nem halalisan dragak. Nekem igy jobb a tudat. Nekunk egyebkent egyben van a konyha es az etkezo/nappali, igy en is bestelgetes kozben tudok mosogatni, meg akkor is ha baratok jonnek at. Ez sokat segit a hozzaallasomon. :)

    VálaszTörlés
  19. iamzita: én a felmosóvödörbe dobom be, ott szoktam áztatni kis cloroxban amúgyis.

    menjus: abszolút egyetértek! :)

    Salime: Te vagy a követendő példa! nehézfiúk, teljesen jogos!

    Lumena: :)) jenga, legjobb !:))

    Viki/Irina: sajnos nem tudok róla írni, mert nincs, volt, és szerettem, de ha lesz, akkor úgyis megírom, hogy mi alapján választok, de nem hiszem, hogy egyhamar eljön az ideje, nincs neki hely a konyhában! :(

    Flóra: jogos, de remélem kedvet kaptál! :)

    Bari: én a jó illat miatt mosni szeretek! :)

    Detti: sokadszorra is egy cipőben járunk! :) eljön még a mi és a mosogatógépeink ideje! :))

    Zsuci: milyen márkájút használsz?

    VálaszTörlés
  20. Ez hasznos volt, én is utálok mosogatni. Viszont mosószert nem használok túl sokat. Még labor gyak.-on tanultuk, hogy szinte lemoshatatlan ezért elég sok káros anyag jut vele a szervezetbe. Én mindig felhigítom vízzel és úgy használom, de úgy is csak minimálisat, inkább tovább dörzsölöm :)

    VálaszTörlés
  21. a higítás nagyon jó ötlet, köszi! :)

    VálaszTörlés
  22. Én MPD--t használok;mert jól oldja a zsírt;pont azt a hatást érem el amit szeretnék;közben a kezeimet védi;és utána a vizet ha kiöntöm;óvom a környezetem is,használhatom általános lemosóként is;utána kiönthetem a virágoskertbe tápanyag gyanánt.Ja;és tuti folteltávolító is
    Csak ajánlani tudom.Ha érdekel keress bátran.Torok Antalne Edit facebook.com

    VálaszTörlés