2013. április 8., hétfő

A költözők levese

Állítólag a legjobb recepteket a kényszer szüli, szerintem meg az, amikor olyan fáradtan főzöl, hogy nem emlékszel milyen levest is akartál csinálni, és kettő receptet összekeversz.
Már az első elrontott lépés után tudtam, hogy itt vagy kiöntjük az egészet, vagy csudafinom dolog születik.
Második napja ment életet, ezentúl csak úgy dobozolunk, ha a cukkinis paradicsom leves melengeti a pocakunkat.
Hozzávalók:

2 cukkini
1 nagy konzerv paradicsom - nem az aranyfácán, hanem a szeletelt paradicsom darabos
1 fej hagyma, vagy sok kis fej sonkahagyma
1 gerezd fokhagyma
zöldség alaplé, ha nincs, ami költözéskor nem meglepő, akkor leveskocka
só, bors, szerecsendió, turbolya(a világ legjobb paradicsom-fűszere)

parmezán forgács vagy mozarella kocka

Elkészítés:

A zuhanyzóban mossuk meg a cukkiniket, hiszen a konyhai csőtörés miatt a mosogatónál nincsen víz. Vágjuk ki a szottyadt részeket, hiszen a hűtő alján megmaradt darabokkal operálunk.
Vajon/kókuszzsíron/olajon/akármin pároljuk meg a hagymát, ha üveges, kicsit sózzuk és a felkockázott cukkinit dobjuk rá.
Amikor megpuhul a cukkini, nyomjuk hozzá a fokhagymát, vagy reszeljük le, mert a fokhagymanyomó nincsen elől.
Öntsük hozzá a paradicsomot, sózzuk, borsozzuk, szerecsendiózzuk és turbolyázzuk (ezentúl a kedvenc magyar szavam).
Öntsük fel az alaplével, vagy vízzel és leveskockával és forraljuk fel. 
Tűzről levéve vuvuzzuk össze a botmixerrel és ha teljesen sima, tálaljuk sajttal, pukifólián, mert ugyebár mindent az fed ilyenkor.

Ha marad leves másnapra, akkor érdemes a száraz kenyércsücsköket megkenni (kicsit besűrűsödik, úgyhogy pont jól kenhető lesz) sajtot szórni a tetejére és 10 perc alatt 180 °C-os sütőben kamu-bruscettákat sütni.
Jó étvágyat, jó pakolást, jobb állapotú vízvezetékeket kívánok mindenkinek!

20 megjegyzés:

  1. én úgy bírlak Tédeg, Dorka:D

    VálaszTörlés
  2. a recept elején hangosan felröhögtem:) A "vuvuzzuk össze" pedig a lányom szótárából való, amikor még alig volt foga, de karattyolt, így hívta, ha összeturmixoltam neki a babakaját:) A leves (és a másnapra besűrűsödő kence) jónak hangzik!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj, akkor már legalább nem egyedül harcolok a vuvuzás, mint hivatalos ige elfogadtatásáért! :))

      Törlés
  3. :D Most ebédeltem nem rég, de újra éhes lettem. Jót nevettem, miközben olvastam! :) Minden ami paradicsomos az jöhet!
    Érezzétek jól magatokat az új lakásban! Kívánom, hogy hamar otthonosan érezzétek magatokat! :)

    ********
    www.imadeitiloveit.blogspot.com

    VálaszTörlés
  4. A szükség nagy úr,de itt valami nagyon finom született láthatóan belőle! :) Kitartás!Hamarosan biztosan minden helyrerázódik! :)

    VálaszTörlés
  5. Iciri picirit se vagyok cukkini fan, de ezt ki fogom próbálni!Nagyon jól hangzik. Kitartás a csőtöréshez! Rem nagyobb szerencsétek volt mint nekünk pár éve, amikor ledolgozott 26 óra után arra jöttünk haza, h bokáig áll a víz a fürdőben és a konyhában..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tejóég, ilyen nekünk is volt, csak szennyvízzel...
      most nagyon simán megúsztuk! :)

      Törlés
  6. nyamii <3 és a recept leírása... :D

    VálaszTörlés
  7. Dorka te olyan jó feleség leszel :D

    VálaszTörlés
  8. Szia Dorka! Már évek óta olvaslak és még mindig <3 A Te hatásodra is kezdtem el Én is blogolni tegnap. Még nagyon friss, de tudnál valami véleményt mondani róla? http://harommadar.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. gratulálok az új bloghoz, nagyon tetszik a neve és jó volt olvasni. a türelmetlen résznél sokszor magamra ismertem! :)
      jó blogolást, sok sikert!

      Törlés
  9. Hmm nagyon jól hangzik...A költözéshez pedig kitartást!!

    VálaszTörlés
  10. Hát én eddig csak zugolvastam, de most ezt muszáj: ez a kedvenc bejegyzésem. :)

    VálaszTörlés