2013. április 19., péntek

IKEA akció ügyesen pakolóknak

Körülbelül egy hete kitaláltuk, hogy tegnap ikeázunk, sok kis biszbasz (ez ugye nem csúnya szó?) kell itthonra és ezek fő lelőhelye az IKEA. Már az ötlet maga gondoskodott arról, hogy ezt a hetet gyakorlatilag végigzizegtem, mint egy gyerek a... gyakorlatilag az IKEA előtt. 
Meséltem már, hogy 8 évesen az volt a kérésem a szülinapomon, hogy menjünk az IKEA-ba iratrendezőket venni? Ennyire súlyos volt a helyzet és azóta csak romlott.
Ezt az alaphangulatot fejelte meg egy email, amit kaptam, hogy pont aznaptól, amikor mi megyünk nagy akció van az IKEA-ban. Mégpedig: minden, amit a sárga zsákba bepakolsz, annak 20%-át visszakapod ajándékutalványként. 
A mi limitünk nem a sárga zacskó volt, hanem egy előre kitűzött összeg, (anélkül sose megyünk), mert a pakolással a gatyánkat is otthagytuk volna, mert ha valamit nagyon tudok, akkor az a pakolás. Apukámtól örököltem, öröm nézni, ahogy ő pakol, szerencsére én sem hozok rá szégyent. 
Úgyhogy megpakoltuk a sárga zacskót és pénzt is kaptunk vissza, legalább kell legközelebb is menni, a bevásárlólistám ugyanis végtelen.


És végezetül, egy kérdés, ami évek óta foglalkoztat: könyörgöm mondja meg aki már volt terhes, hogy miért van mindig elképesztően sok kismama az IKEA-ban? Ez valami hormonális dolog? 
Most elég kevesen voltak, úgyhogy meg tudtam figyelni, az arányokat, 60-40 a kismamák javára és egyáltalán nem a gyerekosztályon, ami logikus lenne, merthogy gyerekszobát rendeznek be, de nem, mindenhol máshol. Fészekrakás lenne? Van erre magyarázat, vagy csak én látom őket? Olyan ez, mint amikor egy szakítás után mindenhol csak szerelmeseket lehet látni? Mi történik?

23 megjegyzés:

  1. Nem voltam még várandós, de szerintem a tendencia erősítője lehet az, hogy az emberek akkoriban költöznek nagyobb lakásba, amikor a baba érkezik, ergo nem csak a gyerekszoba berendezése a feladat. Persze lehet hogy tévedek, de mi is akkor tervezünk új lakba mozdulni, ha a mostani már nem lesz elég a létszámnövekedés miatt.

    VálaszTörlés
  2. Ezt már én is megfigyeltem az IKEA-ban :) Kíváncsi vagyok a véleményekre!

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg így van, de ez már nem megfigyelés, hanem tény. :) Szerintem, ennek az oka, hogy az utolsó hónapokban szerencsés esetben már nem dolgozik a leendő anya és több ideje van minden olyan megvalósítására, amit akár évek óta halogatott. Ilyenek: nappali átrendezése, új tárolóhelyek kialakítása, az egyetemi jegyzetek rendszerezése (amik már sosem kellenek többet). stb És akkor még nem is beszéltünk a gyerekszobáról. Egy gyerek annyi vásárlásra ad alkalmat! :D
    És még valami: meleg van vagy éppen hideg nyáron, bármikor le lehet ülni, mert itt nem ciki, ha lerogysz egy székre, kanapéra. Mindig lehet pisilni menni, akár óránként is, és ez előfordul terhesen, jó a sütijük és nem ciki, ha sokáig maradsz. Ha pedig már megvan a baba, még arra is gondoltak, hogy hol tudsz szoptatni.

    VálaszTörlés
  4. "Olyan ez, mint amikor egy szakítás után mindenhol csak szerelmeseket lehet látni? Mi történik?"
    Ez azt jelenti, hogy a költözés oka plusz egy szoba szükségessége?...:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. abszolút ez a költözés oka, de a plusz egy dolgozószoba volt most nagyon szükséges!
      de a többi szobát is remélem benépesítjük szépen lassan...

      Törlés
  5. Én azt hittem, csak én látok mindig mindenhol kismamákat az IKEÁBAN :)
    Akkor kezdek reménykedni, hogy mikor terhes leszek, nem költözünk, már költöztünk eleget, egy év alatt háromszor.

    VálaszTörlés
  6. A fentiekhez még hozzájárul, hogy ha épp nem az első gyerekkel terhes az anyuka, akkor a már meglévő kölyköknek van ingyenes játszóház, plusz relatíve olcsó és maximálisan gyerekbarát az étterem. (Régen még ingyen bébiétel is járt, ezt mára érhető okokból vásárláshoz kötik.) Tehát sokan kihasználják ezt a lehetőséget vásárlási szándék nélkül is, az egy szabadidős program, hogy elmegyünk az ikeába ebédelni + játszóházazni. Amúgy hétköznap délben az irodisták is odacsődülnek ebédelni a környékről. A Decathlonba is hordják a kedves szülők a kölyköket program gyanánt. Ott a sok roller, bicikli, gördeszka, nyáron gumiasztal, télen koripálya a vonzó.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem egyszerűen fészekrakás. A vadiúj házakon is van mit változtatni, ha jön a baba, nemhogy a régebbieken. Mi is akkor vetettük bele magunkat igazán, amikor terhes voltam. Igazán remek volt átfutkosni az anyósékhoz pisilni- fürödni :)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem program gyanánt is járnak oda a babások, kismamik. Másrészről meg én pl. saját magamon veszem észre, hogy ahogy kezdek megbarátkozni az "egyszer... talán... nemsokára nekünk is lesz babánk" gondolattal úgy jönnek velem szembe (nem csak az ikeában) a kismamák, babások stb. De így volt ez anno, amikor távol tanultunk egymástól a párommal, és ritkán találkoztunk, Baromira hiányzott és akkor meg mindenhol összegabalyodott szerelmespárokat láttam... Valahogy az ember egyre jobban ilyenekre kezd el felfigyelni, közben pedig régen is voltak kismamik, babások, meg szerelmespárok. ;)

    VálaszTörlés
  9. Én csak azért járok mostanában havonta, mer ott van a nőgyógyászom:))) Egyébként meg ha jön a baba, az tuti von maga után vmilyen lakásátalakítást/költözést, stb, amihez meg ugye venni kell dolgokat, és akkor biztos, hogy az IKEA-ban i szétnéz az ember.

    VálaszTörlés
  10. Ja,és én hogy a fenébe nem értesültem erről az akcióról sem az áruházban, sem a holnapon, sem mailen????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem tudom, nekem email jött, szokásos hírlevéllel!

      Törlés
  11. Kismama lévén elárulom: én is a fentiekre tippelek. Most sokkal több időm van, illetve szükségesnek érzem több dolog beszerzését, amit eddig halogattunk. Jó program, mert ha fáradt vagy, akkor is le tudsz ülni szinte bárhova, pisilni is gond nélkül lehet menni, van kaja is kéznél, ha megéhezel... Mondjuk nálunk túl messze van sajnos az ikea, de a kikába mostanában gyakran megyünk, igaz eddig is sokat jártunk. Még nézelődni is imádunk és általában mindig mikor ott vagyunk, kifogunk valami akciót, szinte az összes bútorunkat így vettük. :D

    Éa nem muszáj vásárolni, ötletet gyűjteni vagy nézelődni is elég..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. juj nem is tudtam! gratulálok!!! <3 mikorra vagy kiírva?

      Törlés
  12. Most varom elso babankat!!:) Perpill azert jarok mostansag tobbet az ikeaba,mert meg nehany alapvetonek tuno dolog hianyzik a haztartasbol ill most van idom szepitgetni a hazat,a kertet..Sztem sok kismama ugy van vele h meg most kell beszerezni mert kelleni fog a sok otthom toltott naphoz ez meg az es az elso nehany honapban ugysem az ikeazas lesz az elso.
    Dorka,imadom a blogod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. édes vagy, köszönöm és gratulálok, vigyázz magatokra!

      Törlés
  13. Most varom elso babankat!!:) Perpill azert jarok mostansag tobbet az ikeaba,mert meg nehany alapvetonek tuno dolog hianyzik a haztartasbol ill most van idom szepitgetni a hazat,a kertet..Sztem sok kismama ugy van vele h meg most kell beszerezni mert kelleni fog a sok otthom toltott naphoz ez meg az es az elso nehany honapban ugysem az ikeazas lesz az elso.
    Dorka,imadom a blogod!

    VálaszTörlés
  14. köszönöm a sok okos érvet, így utólag nem is olyan nagy rejtély ez! sok puszi Nektek! :)

    VálaszTörlés
  15. "8 évesen az volt a kérésem a szülinapomon, hogy menjünk az IKEA-ba" - ÁÁ, teljesen magamra ismertem! Imádom az IKEA-t, ha havonta nem jutok ki nézelődni egy kört, elvonási tüneteim vannak. Ehhez persze hozzájön, hogy nemrég költöztünk és felújításban vagyunk, így mindig akad valami "létszükséges" dolog. :DD

    VálaszTörlés
  16. Ez az akció nekem is felkeltette a figyelmemet, nem tudjátok, van-e valami megkötés, hogy mikre vonatkozik? Én konkrétan egy görgős irodai széket pakolnék bele, szerintetek annak is visszaadják a 20%-át? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. húha, nem tudom, én vettem egy képkeretet, ami felfelé 10 cm-t kilógott, de más irányba nem, azt simán elfogadták, nézd meg mit ír, mekkora a csomagolása!

      Törlés
  17. Ez vicces, mert a barátom főnökének a felesége pont akkor járt ki egy lakberendező tanfolyamot, amikor terhes volt az első babájukkal. Gondolom ő is ikeázott rendesen. :D

    VálaszTörlés