2013. április 17., szerda

Tudok tüzet gyújtani és nem félek írni róla

Azt hiszem ezzel a bejegyzéssel végképp leigazolok az öncélú énblogok táborába, de ahogy anno a sminkes blog is, most ez is arról szól javarészt, hogy én hogyan csetlek-botlok keresztül a sminkelés vagy jelen esetben az otthonteremtés nehézségein, és eddig mindig akad valaki, aki örült a bejegyzésnek. 
Aki ebben a bejegyzésben mégis hasznos tartalomra vágyik, annak itt egy kép egy zavarba ejtően csinos pulóverről.
Photo: Get 70% off some T-shirts and 20% off sweats: http://www.ohhdeer.com/shop/apparel including this one by Kris Tate 
Akik pedig ezek után is tovább olvasnak, azoknak köszönöm és tudom, hogy Ti vagytok a legjobbak, Nektek a fenti pulcsi is jól állna! <3

Lassan térjünk a tárgyra, mégpedig a múlt hét nagy nehézségére. Mégpedig egy városi lány nehézségeire, ha tüzet kell gyújtani. A házunkban ugyanis nincsen fűtés, de van egy csodálatos kandalló, ezzel kellett felfűtenünk az 5°C fokos házat. Imádtam minden reggel félálomban begyújtani amíg volt hozzá minden cuccunk, amit a kandallóval örököltünk: szuper örökké égő gyufa, begyújtósszappan, ilyen olyan csudabrikettek.
Szombaton meglátogatott minket az én egyik drága barátnőm és megemlítettem, hogy milyen jól megy már a begyújtás ezekkel a cuccokkal és kicsit félek, mert fogyóban van, pont ilyet nem láttam sehol.
Erre ő, lerúgta a 10 centis tűsarkúját, odaguggolt a kandalló elé fél pillanat alatt olyan lobogó tüzet produkált, hogy elállt a szavunk, ugyanis (már a cipőjéből sejthetitek) nem az a kiscserkész alkat.
Ha Nektek esetleg nem lenne ilyen barát a közelben, akkor elmondom hogyan kell tüzet gyújtani.

1. Pucold ki a kandallót, ne legyen benne sehol parázs, ami elzárhatná a levegő útját.

2. Gyűrj össze kb.5 db A4es lapot galacsinokká.


3. Gyújtsd meg 3 helyen a papírokat.

 

4. Amikor már eléggé lángolnak, dobj rájuk 5-6 fadarabot, legyenek picik, nagyon szárazak és ha lehet kéreg nélküliek, hogy nagyon gyorsan meggyulladjanak.


5. A legmeglepőbb lépés jön, csukd be az ajtót, viszont ha van (márpedig kandallóknál van) egy kis szellőző nyílás, vagy fiók, azt nyisd meg/ki teljesen.

6. Hőkölj hátra, mert Mordor, siku-miku ahhoz képest, ami a kandallóban történik.


7. Óvatosan és lassan nyisd ki az ajtót, kezdd el pakolni a nagyobb fákat (vagy fabriketteket), told vissza a fiókot és csukd be az ajtót, majd elégedetten tedd fel a lábad, főzz egy teát, készen vagy.


Amint láthattátok, nem kell kis gúlákat építeni fából, nem kell semmi más, csak egy kis láng és a huzat. Apropó huzat, el tudjátok képzelni, hogy volt olyan zh-m, amiben a huzatot kellett definiálni? Ma azt írnám: a cucc, amivel nem számoltam eddig a tűzgyújtásnál, pedig ettől lesz igazán funky az egész. (Ugyanakkora egyest kapnék, mint anno, amikor komoly épületfizikai magyarázattal álltam elő...)

És hogy egészen vállalhatatlanul kínos legyen ez a bejegyzés, jöjjön egy szám is a végére:


Tudtok tüzet gyújtani? Van olyan barátotok, aki mindig meg tud lepni? 
Hogyan definiálnátok a huzatot? Voltatok cserkészek? 
Rajongtatok a Take That-ért? Vagy a Backstreet Boys-szal kezdtetek?

51 megjegyzés:

  1. Én is tudok tüzet rakni, sőt, újévi programom volt, hogy megtanultam fát hasogatni, úgyhogy ez is megy már, viszont a gyújtóskészítést még nem tanultam meg. Tűz újraélesztésben is jó vagyok. :-)
    A huzat az, amitől megfájdul a gyerekkoromban sokszor gyulladt és ezért felszúrt és műtött bal fülem. :-D
    Kisdobos voltam, az ér?
    Take That rajongó voltam egy picit, Backstreet Boys hugom kedvence volt, én inkább Queent, Bon Jovit, meg Def Lepardot hallgattam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kisdobosság mindent visz (nomeg a def lepard)!! :)

      Törlés
  2. Imádom a stílusod, teljesem feldobta a napomat!!!! Anyukám épp most olvassa a bejegyzést és már előre dörzsöli a tenyerét, hogy apunak majd leesik az álla, ha meglátja, hogy mit tanult. Tőled. Mindig örömmel olvassuk. (nagyon örülnénk, ha lenne több videó. :) ) Köszönjük, hogy vagy és írsz nekünk. :) Hédi és anyukája

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. édesek vagytok, sok puszi Nektek! <3
      összekapom magam videó ügyileg, mit látnátok szívesen?

      Törlés
    2. Bármit, igazából. :)Úgyis jobb ötletet találsz ki, mint mire mi gondolnánk. :)

      Törlés
  3. Mi is akkor költöztünk kazánnal házmelegítős épületbe, amikor nagypocakos terhes voltam. Persze, végig tök jó idő volt, és akkor ütött be a hideg, amikor hazaértünk a babával a kórházból. Az első napokon még otthon volt a Zuram, de aztán rám várt a nagy feladat...
    http://dettitomi.blogspot.hu/2011/11/kis-fustos.html
    Ügyesen végigvezetted, hogyan rakjunk tüzet, én pont ezt a módszert követem, csak a régi Dunántúli Naplókat használom el:)
    Huzat: a nagyon gyors levegő, amit k.rvára utálok:) Én a Take That-nél még pici voltam, a BSB-nál már kamasz... Hű, de megy az idő!
    Cserkészetre egyszer elmentem, de ahelyett, hogy hajócsomókat kötöttünk volna meg ilyesmi, mint a fiúk, mi azt hajtogattuk, hogy textilzsebkendő mindig legyen nálunk...:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj de klassz blog, jó látni is Téged! :)

      Törlés
    2. meghallgattam a tudósítást, hallani is jó! :)))

      Törlés
    3. köszi:) örülök, hogy tetszik a hangom, elvégre félig abból élek:)

      Törlés
  4. Én is városi vagyok (no nem olyan város ez :D), radiátorunk van, és igencsak össze kellett barátkoznom pároméknál a kályhával :D Ami bár nem olyan szép, mint egy kandalló, de jobban tartja a meleget :) (és talán kevesebb fa is kell hozzá :)) Meg kellett tanulnom begyújtani, ami elég jól megy, bár néha nem sikerül, olyankor el tudok keseredni. A leírtak alapján szerintem kályhába könnyebb begyújtani, mint kandallóba :D
    Fát vágni/hasogatni is tudok, bár ezzel inkább nem dicsekszek, többször esik le a fa, mint ahányszor eltalálom :D De azért szeretek vele szórakozni ^^
    Nincs olyan barátom, aki meg tud lepni, a párom viszont még így 7 év után tud olyat mutatni, amiről eddig nem tudtam, hogy tudja :D
    Nem voltam cserkész.
    Huzat. Keresztszél. Összekócolja a hajam :D
    Én inkább a Backstreet boys-t szerettem :p

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jó kis komment! :) köszi!
      nagyon szerencsés vagy, ennyi év után... szuper! :))

      Törlés
    2. Jaj, aranyos vagy, köszi ^^

      Törlés
  5. Jé, akkor ezek szerint én ezt tudtam, legalábbis elméletben. Azt viszont már nem állítom, hogy gyakorlatban sikerülne bemutatni.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. azt hiszem semmi ügyesség nem kell hozzá, tuti menne! :)

      Törlés
  6. Szégyen, de falusi lány létemre nem tudok tüzet gyújtani. Pedig télen egy kályha is besegít a fűtés mellé.Na majd a nyári szabadtéri sütögetések alkalmával gyakorlok. :) A huzat az, amikor a levegő siet. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja és a bociktól is félek :D

      Törlés
    2. most már tudsz! :))
      soha jobb definíciót!!! <3 köszönöm!

      Törlés
    3. Nem saját, valami vicc vagy gyerkelszólás amit otthon hallottam. :D Éés képzeld, hétvégén tüzet kellett gyújtani. A barátomnak nem sikerült, na mondom add ide a gyufát. Hipp-hopp tűz lett, azt a meglepett arcot láttad volna! :D Aztán mondtam, hogy honnan tanultam, arra már szólni se tudott.
      És most tényleg annyira örülök, hogy már ilyet is tudok, nagyon hasznos tud lenni, köszönöm!!

      Törlés
  7. Annyira, de annyira szeretek Nálad kikapcsolódni. Köszönöm. :)
    Apropó, nincs valami vasalótisztítós trükköd? Gőzölős és megörököltem, csak vízköves. Ecet pöpec?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! :)
      ecetnél nincs pöpecebb, de nyiss ablakot, mert fullaszt!

      Törlés
    2. done :)
      és a fullasztó nem kifejezés! Utolsó átgőzölésnél segített a vasaláskönnyítő illatos víz :)

      Törlés
    3. bocsi a fojtogatásért! ;) de ugye, hogy jó lett?

      Törlés
  8. Azért Mark Owen haspólója mindent visz :)

    VálaszTörlés
  9. Hát (igen, tudom háttal nem kezdünk mondatot :D) én nem tudok tüzet gyújtani :( Nincs is hol, de ha lenne tuti a te módszeredet használnám :D Amúgy meg úgy szeretem ezt a számot <3 az egyik még általános iskolai fellépésünkön erre (is) táncoltunk :) Amúgy meg a ez a bejegyzés egy hataaalmas <3 Puszi

    VálaszTörlés
  10. Dorka!
    Emlékszel, amikor FA zh-n azt a kérdést kaptam, hogy mi az a relaxáció? :D -bár lehet, hogy csak a Nórinak meséltem, hogy mit írtam, de valami hasonlóan vicces és NORMÁLIS választ adtam rá, mint Te a huzatra :)) - persze jó nagy egyest is kaptam rá.. puszii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj ne, miért mentünk mi erre a buta egyetemre, nem tudnak ezek semmit!! :)

      Törlés
  11. 6 éve lakom a kis házamban, ahol kandallóval fűtünk. Az első évben a nagy füstön kívül nem sok mindent tudtam összehozni.
    Most már megtanultam begyújtani, ha nagyon muszáj fát is vágok,de mivel egyedülálló anyuka vagyok, így áttértem a fabrikettre (nem kell fát vágni, nem kell gyújtóst vágni, tuti befér a kandalló ajtaján, stb.), kevesebb vele a gond és abban már nagyon jó vagyok :))
    A huzat amitól arcüreggyulladásom lesz, cserkész nem voltam és én 'NSYNC rajongó voltam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BSB és az 'NSync nagy konkurencia volt, veszekedtünk is volna, tuti! :))

      Törlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. nagyon jó ez a pulcsi :) és nagyon várok én is egy költözést egy kertes házba... addig félre teszem a bejegyzést:)) pusza :) ja és NSYNC for ever :))))

    VálaszTörlés
  14. Én előbb cserépkályhával gyakoroltam a tűzgyújtási képességem, újabban pedig (hello költözés...) vegyestüzelésű kazánnal "tökéletesítem". Isten áldja azt, aki a gyújtóskockát kitalálta, hiányzik a genetikámból a csak papírral való begyújtás képessége. :D

    VálaszTörlés
  15. én voltam cserkész, de ez sajnos nem ígéret arra, hogy biztosan tudsz tüzet csiholni! (: a kandalló nagyon szuper dolog, ugyanakkor hozzá tartozik, hogy fát kell behordani, oda kell figyelni rá, stb, de a hangulat abszolút kárpótol, nem? (: remélem megszeretitek az új otthonotokat! (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. amióta megvan, ezt nézem a tv helyet, facipelés meg a legjobb kardio! :)
      már most imádjuk, de köszönjük!

      Törlés
  16. Olyan jókat kacarásztam ezen a cikken, hogy a gőz is elszállt felhergelt agyamból, köszönöm szépen!
    Puszi.

    VálaszTörlés
  17. :DDDDDDDDD
    Imádom a bejegyzéseid! Bár én tudok tüzet gyújtani, elolvastam, mert garantáltan jókedvem lesz a bejegyzéseid után:)
    Na most vissza az éptörihez...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj de örülök, ez az elsőszámú cél!
      éptöri? tejóég! hol? melyik kor?

      Törlés
    2. bme, ókor (oszloprendek voltak terítéken épp) :)

      Törlés
    3. deszexi, imádtam! rabpeti?

      Törlés
    4. sajnos lecsúsztam róla, mezőssel kínzom magam...:D

      Törlés
    5. hát akkor hajrá hajrá!!

      Törlés
  18. Ne hidd, h ezzel a problémával egyedül voltál. Mindenkinek valahogyan meg kell tanulni.. Emlékszel, h az előző bejegyzésnél megdícsértél, mert minden nap felmosok? Megsúgom, h ez a kandalló- persze a lakás közepén, h kifelé alaposan végighamuzzam, befelé fatörmelékezzem- és a gyerek metszetében van :) Akkora patáliát csaptam, h nem kell kandalló, a Kedves azóta is emlegeti, h azóta se látott olyan idegállapotban (pedig már azóta szültünk is :) ) Leszámítva minden koszt- port, nagyon nagyon szeretem. És ugyanennyire szeretem a rózsaszín begyújtóst is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hahahaha ma Kalács azzal indította a napot, hogy beleugrott mindegyik, eredetileg fehér lábával a hamus tálba, majd ijedtében átszaladt, a tisztítóból a héten hazahozott krémszínű szőnyegre... :)

      Törlés
    2. Nem is lenne igazi cica :3

      Törlés